понедельник, 21 марта 2016 г.

Правовий брейн – ринг 
« Громадянські права і обов’язки учнів»

Мета: ознайомити учнів з поняттям прав дитини, розкрити їх зміст, розвивати в учнів упевненість, виховувати правову свідомість та громадську позицію.

Перебіг заходу
Учитель. Доброго дня. Ми зібралися з вами для того, щоб поговорити про права і обов’язки учнів.
Я родом звідти, де співають села,
Де танцями розгойдані мости.
Скажу я гордо, що я маю право
На цій землі і жити і рости.  
В.Чижова   
Давним – давно у людей виникла потреба захищати свої права. Спочатку це робили силою. Існував закон «Хто сильніший , той і правий». Коли виникли держави, правителі прагнули встановити загальний справедливий , а інколи і не дуже справедливий , але порядок. У людське суспільство прийшов закон права . Минуло чимало століть. Держави створювалися, процвітали і гинули. Та для людини потрібен був такий захисник , який би змусив держав поступатися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян. Таку місію на себе взяла ООН. У 1948 році держави, що увійшли до ООН, підписали Декларацію прав людини. Це важливий документ , але в ньому говориться про людей загалом і ні слова про дітей. Саме тому у 1989 році було прийнято окремий документ – «Конвенція прав дитини».  Багато сил докладають громадські організації , які працюють  на терені захисту прав дитини, щоб кожна дитина почувалася захищеною законом і повноцінним членом суспільства.
Проведення змагання.
Учитель. Запрошуються до змагань дві команди. (Команди займають свої місця)
Перший конкурс проходитиме за принципом: чіткі відповіді на питання на обговорення яких дається 20 сек.
І тур: юридична вікторина (одне питання – одна відповідь)
1.     Який міжнародний документ вважається світовою конституцією прав дитини (Конвенція прав дитини)
2.     З якого моменту починається стан малолітства дитини?  (З народження)
3.     У якому випадку до неповнолітніх застосовується адміністративний арешт (У жодному випадку)
4.     Основний закон України (Конституція)
5.     Як називається час відпочинку , що надається учням у встановлений законом строк (Канікули)
6.     Коли відзначають міжнародний день захисту дітей ( 1 червня)
7.     З якого віку дитина може змінити своє імя (з 16 років)
8.     Яким є головний обов’язок для учнів (Навчатися)
9.     Яким документом регламентується поведінка учнів у школі ( Статутом школи)
10.                        З якого віку дитина може розпоряджатися своїм заробітком? ( з 14 років)
11.                       Які дитячі речі можуть бути конфісковані за вироком суду? (Ніякі)
12.                       Чи здійснює  президент помилування щодо неповнолітніх? (Ні)
13.                        На підставі якого документу в Україні отримують паспорт? ( Свідоцтво про народження)
14.                        Перше невідємне право кожної дитини? ( Право на життя)
15.                       Освіта в Україні є обов’язковою ? (Середня)
16.                        Де розташовано штаб – квартиру ООН? (Нью- Йорк)
17.                       Що святкують українці 28 червня? ( День Конституції)
18.                        Назвіть одне з прав дитини що ви знаєте
19.                        Той хто бачив злочин? (Свідок)
20.                       Особи , що не досягли 18- річного віку? (Неповнолітні)

ІІ тур. Юридичні задачі
Право на життя є природнім і невідємним правом кожної людини.
Кожній команді роздається завдання. На обговорення – 1 хв. Завдання на 2 бали.
1.     Петру І так знавісніли хабарники, крадії, злочинці-чиновники, що він видав указ: « …А злодіїв, у нашій державі, вішати наказуємо, тільки-но оголоситься , що він вкрав ….». Скільки мав украсти злочинець , щоб його повісили? ( Якщо вкрадених грошей вистачить на придбання мотузки й оплату роботи ката)
2.     У середині XVIст. Венеціанський посол у Стамбулі описав такий випадок: «Із султанової оранжереї зникло три огірки. Дізнавшись про крадіжку, султан наказав виявити злочинця. Начальник охорони викликав до себе десятьох працівників оранжереї та виявив злодія. Шістьом пощастило». Яким чином він це зробив? ( Наказав розпорювати їм животи і оглядати внутрощі. Четвертий виявився злочинцем)
3.        Давній англійський вислів “ для тебе вже коноплі посіяли” не віщував нічого доброго тому, кому був адресований. Що могло трапитися з цією людиною через деякий час? ( Смертна кара)
4.     В горах Середньої Азії при народженні хлопчика батько саджав 40 тополь. Яким правом міг скористатися у майбутньому  син? (Право на власне житло)

ІІІ тур.  Казкова вікторина
 ( Кожне з питань оцінюється в один бал)
1.     Яке право порушила Лисиця по відношенню до Колобка ? (Право на життя)
2.     Чи може мати Мауглі, який прожив у тваринному середовищі з народження , ті ж права що і звичайна дитина? (Так. Дитиною вважають кожну людську істоту , що не досягла 18 років)
3.     Яке право порушено по відношенню до Попелюшки? (Право на відпочинок та дозвілля)
4.     Яке право Гаррі Потера порушено, коли його опікун перехоплював і читав його листи? (Таємницю кореспонденції, право на приватне життя)
5.     Який злочин скоїли окремі персонажі проти Дюймовочки у казці Андерсена? ( Викрадення)
6.     Яке право порушив Іван – царевич  указці « Царівна жаба» коли спалив її жабячу шкіру?  ( На власність особистих речей)
                                                                                                                                                       
IV тур . Чорна скринька
Правильна відповідь оцінюється в два бали.
«ЇЇ перший примірник американці зберігають на спеціальній підставці, яку в разі ядерного вибуху по спеціальній шахті мають спустити на недосяжну глибину. Назвіть український аналог цієї реліквії»  ( Конституція)
Підбиття підсумків гри.
Під час підпиття підсумків можна провести гру з глядачами « Чи добре я запам’ятав свої права».
Якщо ви погоджуєтеся з даним твердженням , то плескаєте в долоні.
1.     Усі діти мають право на любов і турботу.
2.     Усі діти рівні у своїх правах.
3.     Кожна дитина має право їсти тільки цукерки і морозиво.
4.     Усі діти мають право на повноцінне харчування.
5.     Усі діти мають право відмовлятися від обіду.
6.     Усі діти мають право на освіту.
7.     Усі діти мають право на дозвілля і відпочинок.
8.     Кожна дитина має право отримувати сніданок у ліжко.
9.     Жодна дитина не повинна мити посуд.
10.          Усі діти мають право на медичне обслуговування.
11.          Діти мають право на інформацію.
12.          Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
13.          Діти мають право висловлювати власні думки.
14.          Кожна дитина має право на життя.                    

Оголошення результатів гри. Нагородження переможців.

Комментариев нет:

Отправить комментарий